Data Analyst (New Grad Internship) (Contract)


Location: Toronto, Vancouver, Montreal, Calgary, Edmonton

Duration: 1 year

Workstyle: Hybrid

Pay range: $21-$25/hour

To apply- Visit here- here

TELUS SMB Business Intelligence develops data products to help stakeholders achieve key business goals. These goals range from supporting small businesses across Canada through initiatives like the #standwithowners campaign (which has provided over $200,000 in funding), to enabling access to high-speed internet, offering security solutions for business premises and their online security, and delivering connectivity options that enable businesses to serve their local customers.

You will use the Google Cloud Platform and its suite of products to develop insights and intelligence, improving targeted marketing campaigns through feedback loops and automation. Your SQL, data, and coding skills will be essential in helping the sales team connect with over a million Canadian small businesses. You will present your analyses and recommendations to data and marketing leadership.

 

Requirements:

– Must be a recent graduate within the last year

– Background or education in sales is a nice-to-have, but not required

/

Titre du poste – Analyste de données (stage pour nouveaux diplômés)

Emplacement : Toronto, Vancouver, Montréal, Calgary, Edmonton

Durée : 1 an

Style de travail : Hybride

 

TELUS SMB Business Intelligence développe des produits de données pour aider les parties prenantes à atteindre leurs objectifs commerciaux clés. Ces objectifs vont du soutien aux petites entreprises partout au Canada grâce à des initiatives comme la campagne #standwithowners (qui a fourni un financement de plus de 200 000 $), à l’accès à Internet haute vitesse, à l’offre de solutions de sécurité pour les commerciaux locaux et leur sécurité en ligne, et à la fourniture d’options de connectivité qui permettent aux entreprises de servir leurs clients locaux.

Vous utiliserez Google Cloud Platform et sa suite de produits pour développer des informations et des renseignements, en améliorant les campagnes marketing ciblées grâce à des boucles de rétroaction et à l’automatisation. Vos compétences en SQL, en données et en codage seront essentielles pour aider l’équipe de vente à se connecter avec plus d’un million de petites entreprises canadiennes. Vous présenterez vos analyses et recommandations à la direction data et marketing.